مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز |
|
سیاست های کلان |
|
|
|
|
ردیف |
سیاست ها |
ذینفعان کلیدی |
1 |
راهکارهای کلان برای جلب رضایت و مشارکت ذینفعان کلیدی (بیماران/ همراهان، کارکنان، بیمه های طرف قرارداد و ...) |
|
الف |
بهبود مستمر امکانات رفاهی مرکز با اولویت دستورالعملهای ارتقاء هتلینگ برنامه ی تحول نظام سلامت بمنظور تامین حداکثر رفاه برای مراجعین |
بیماران،همراهان، مراجعین |
ب |
رسیدگی بموقع و شفاف به شکایات،انتقادات ، پیشنهادات و تقدیر های مراجعین با استفاده از روشهای مختلف بمنظور برقراری ارتباط مستمر با مراجعین و استفاده از بازخوردهای آنها در ارتقاء خدمات |
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان |
ج |
توانمند سازی مستمر کلیه ی کارکنان در راستای ارتقای مهارتهای ارتباطی و رفتاری بمنظور رفتار شایسته ی ایشان با مراجعین |
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان |
د |
فراهم نمودن کلیه ی تجهیزات و امکانات پزشکی مورد نیاز بمنظور تامین تمامی نیازهای کودکان بیمار بنحویکه نیازی به مراجعه به مراکز دیگر برای دریافت خدمات مختلف مراقبتی ، تشخیصی و درمانی نداشته باشند |
بیماران،همراهان، مراجعین |
ه |
ایجاد تعامل سازنده با سازمانهای بیمه گر بمنظور تحقق کامل درآمدها و جلوگیری از کسورات و همچنین انعکاس موارد به دانشگاه جهت پیگیری |
سازمانهای بیمه گر، امور مالی |
و |
تعامل سازنده با کارشناسان ستادی دانشگاه بمنظور بهره گیری از نظرات مشورتی و تسهیل روابط برون بخشی و رفع مشکلات مرکز |
مسئولین واحدها |
2 |
راهکارهای کلان برای ارتقای ایمنی بیمار، مدیریت خطا و خطر و بهبود مستمر کیفیت |
|
الف |
ترویج فرهنگ ایمنی بیمار بنحویکه کلیه ی کارکنان ایمنی را وظیفه ی اصلی خود بدانند |
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان |
ب |
ترویج فرهنگ گزارش خطا بنحویکه کارکنان بدون هیچ واهمه ای خطا ها را بمنظور برنامه ریزی جهت کاهش احتمال تکرار وقوع آنها گزارش نمایند |
کارکنان |
ج |
نهادینه نمودن برنامه ریزی پیشگیرانه بمنظور مدیریت خطر در حوزه های مختلف |
مسئولین واحدها ، سایر کارکنان |
د |
نهادینه نمودن نگرش سیستمیک و سوق دادن سازمان به سمت سازمانی یادگیرنده بمنظور ایجاد نگرش فراواحدی در کلیه ی کارکنان و تلاش مستمر آنها در تحقق رسالت بیمارستان به بهترین نحو ممکن |
کارکنان |
3 |
راهکارهای کلان برای جذب و بکارگیری و توانمند سازی نیروی انسانی |
|
الف |
آموزش مستمر کارکنان بمنظور کسب توانمندیهای لازم برای انجام امور محوله |
کارکنان |
ب |
تامین نیروی انسانی توانمند و کافی بمنظور ارائه ی خدمات شایسته |
تیم مدیریت اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی |
ح |
استفاده از تمامی راهکارهای ممکن بمنظور انگیزش کارکنان جهت ارتقای روحیه ی آنها و ایجاد حس تعلق سازمانی |
کارکنان ، مسئولین واحدها |
د |
نهادینه نمودن نظام خود کنترلی بمنظور ایجاد نظارت درونی در کارکنان بنحویکه نیازی به استفاده از کنترل های بیرونی نباشد |
تیم مدیریت اجرایی ،مسئولین واحدها |
4 |
راهکارهای کلان برای جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و خیرین، تامین کنندگان مالی، سازمانهای مرتبط و ... |
|
الف |
حمایت کامل از سازمانهای مردم نهاد و تسهیل امکان حضور آنها در عرصه ی خدمت رسانی به بیماران |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |
ب |
برنامه ریزی و نظارت بر جذب کمک های مردمی بصورت متمرکز |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |
ج |
هدایت کمک های مردمی |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |
د |
اتخاذ شیوه ها و روشهای موثر تبلیغی – ترویجی |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |
ه |
• شفاف سازی و اعتماد سازی |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |
و |
ساماندهی بانک اطلاعاتی جامع خیرین و نیکوکاران |
کمیته خیرین |
ز |
برگزاری همایش ها و جلسات با دعوت از کلیه خیرین و نیکوکاران به منظور ترویج و تبلیغ سنت حسنه انفاق و تکریم خیرین |
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز |